הפורום המשפטי למען א"י מבקש לאסור מסחר עם עזה

    דבורה גינזבורג | צילום: קובי פינקלר Comments Off on הפורום המשפטי למען א"י מבקש לאסור מסחר עם עזה
    21:46
    16.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on אליהו ארנד חושף: כך הגיב ראש הישיבה לכתבת הפרופיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד אבי הר-זהב מהפורום המשפטי: מקום שיורים ממנו טילים לתל אביב הוא איזור אויב

     

    הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מבקש היום משר האוצר יובל שטייניץ להכניס את עזה לרשימת המדינות שהחוק אוסר לסחור עימם. בכך מנסים בפורום למנוע ממשלת ישראל העברת כספים וסחורות לממשל בעזה הנשלט בידי חמאס. עו"ד אבי הר זהב מהפורום המשפטי אומר היום כי רצועת עזה, שממנה יורים על אזרחי ישראל, עונה על כל קריטריון של אזור "מדינת אויב" ובסמכותו של האוצר להכריז עליה כמדינת אויב. "אין מקום שמדינת ישראל תסחר עם רצועת עזה. על כל מסחר הרצועה להתבצע רק מול מצרים. צעד כזה אף יאותת לחמאס ולעולם כולו על רצינות השקפתה של ישראל כי אכן הרצועה הינה שטח עויין וארץ אויב".

     

    פנייה שכזו כבר הוגשה בעבר על ידי הפורום למשרד האוצר אולם נענתה בשלילה. עו"ד מיכל שאול מהלשכה המשפטית של משרד האוצר השיבה לפורום כי "לקביעת עזה כאזור אויב עלולות להיות השלכות מדיניות, ביטחוניות וכלכליות  ולהשליך על יחסי החוץ של ישראל", עוד כתבה עו"ד שאול כי הוצאת הצו עלולה להתפרש כהפרת הסכם הביניים הישראלי פלשתיני בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה"- כלומר, הפרת הסכמי אוסלו על ידי ישראל.

     

    פקודת המסחר עם האויב, שהותקנה ב-  1939 קובעת עונשי מאסר (עד 7 שנים) על מסחר עם האויב. על פי הפקודה  'ארץ האויב' היא כל אזור שאיתו נמצאת מדינת ישראל במצב מלחמה,וגם כל אזור שלגביו יורה שר האוצר, כי ינהגו בו לצורך הפקודה הזאת, כבארץ אויב. כיום על פי חוק, יש ארבע מדינות אויב בלבד: סוריה, לבנון, איראן ועיראק ולגבי עיראק יש הרשאה מיוחדת שהוציא שר האוצר המתיר לסחור עימה.

     

    הממשלה עצמה קבעה לפני חמש שנים כי  "ארגון חמאס הוא ארגון טרור שהשתלט על רצועת עזה והפך אותה לשטח עוין. ארגון זה נוקט בפעילות עוינת נגד מדינת ישראל ואזרחיה ומהווה את הכתובת האחראית לפעילות זו". לאור זאת הוחלט לאמץ את ההמלצות שהציגה מערכת הביטחון ובכלל זה המשך הפעילות הצבאית והסיכולית נגד ארגוני הטרור. בנוסף, יוטלו הגבלות נוספות על שלטון החמאס באופן שתוגבל העברת טובין לרצועת עזה, צמצום אספקת הדלק והחשמל, ותוטל מגבלה על תנועת אנשים מהרצועה ואליה.

     

    ובינתיים, על פי החלטות הממשלה מכניסה ישראל לעזה, חשמל, מים, תרופות ושירותים רפואיים. ביוני 2010  נתקבלה החלטה להרחיב את הכנסת הסחורות האזרחיות לרצועה.



    0 תגובות